Als geboren en getogen Groninger kon ik natuurlijk alleen maar volmondig ‘JA!’ zeggen tegen de zomercampagne 2020 voor Marketing Groningen.
Deze campagne had een extra uitdaging. Toen we eraan begonnen zaten we namelijk volop in de eerste Corona-perikelen: alles was dicht en iedereen zat volledig thuis. Hoe zou dat in de zomer zijn?
De opdracht was als volgt:
Doel:
Inspireren laat de doelgroep de eigen stad, provincie (of in geval van rest van de Nederlanders: eigen land) (her)ontdekken en anders beleven. De hoogste laag (campagnefotografie, -uitingen) moet vooral inspireren, prikkelen en verrassen. In de tweede laag (content via eigen kanalen) geven we meer praktische informatie: hoe en waar kun je dan fijn zijn/doen/recreëren/verblijven in Groningen.
Pay-off:
Gelukkig ben je in Groningen
De copy wordt gebruikt in:
– Social media (FB, Insta, YT)
– Introteksten op ergaatnietsbovengroningen.nl (visit)
– Mogelijk ook in advertenties
Het beeld is prachtig geworden dankzij het topteam met:
MAKI voor het concept, ontwerp en art-directie
Wouter en Afke voor de props (veel)
Marieke Kijk in de Vegte voor de fotografie
Ruben Walma voor de videos
Voorbeelden uitingen