training communicatie in de zorg moeilijke gesprekken

“Communicatie in de zorg! Met het hele team deelgenomen aan de communicatie trainingen van Paula Nordhauzen. Helder, verfrissend en enthousiast.”

 

Meer begrip en resultaat door de in-company workshops ‘Communicatie in de Zorg’.

Soms verloopt een gesprek moeizaam. Dan hoor je steeds ‘ja, maar…’ of zakt de moed je in de schoenen bij het horen van de vele klachten.

Communicatie is gedrag. Net als een spier kun je jouw communicatieve vaardigheden en gesprekstechnieken trainen en daarmee je impact vergroten. Tijdens de training communicatie leer je te kijken naar je eigen communicatiegedrag, gedrag in zorggesprekken en de communicatie van het team.

Wat aan bod komt:

– jouw rol als zorgverlener
– de doelen die je samen met je cliënt nastreeft
– ruis in de communicatie
– de meest voorkomende communicatiepatronen, die niet werken
– hoe je met kleine stappen de belemmerende patronen kunt doorbreken

Opzet

Aan de hand van overzichtelijke handouts gaan we in 4 sessies van 2 uren met jouw eigen team aan de slag.
Elke sessie bestaat uit een begrijpelijke toelichting van de theorie, praktijkvoorbeelden, afwisselende oefeningen en rollenspellen.
Je leert van elkaar en krijgt opdrachten, die je tussen de workshops door in de praktijk kunt brengen.

De workshops worden bij jou op locatie gegeven en kunnen eventueel online plaatsvinden. Alle deelnemers ontvangen na afloop een bewijs van deelname.